Jom la klik

!-- nuffnang -->

Ada ApaYang Awesome

Saturday 6 September 2014

Acacia Gum Dalam Mealshake

"tak pa la saya tak mau la amalkan shaklee ni,bukan makanan sunnah"

amboi,saya makan shaklee tapi makanan sunnah pun saya tak tinggal ya..seiring dan sejalan tau.

BERITA TERGEMPAR
DALAM MEALSHAKE ADA ACACIA GUM

Acacia Gum @ Arabic Gum @ Al-Manna adalah sejenis produk asli dari pokok akasia yang banyak didapati di Sudan.




Acacia Gum ada disebut dalam Al-Quran surah Al-Baqarah ayat 57

_hayati & fahami_
"dan kami telah menaungi kamu dengan awan (panas matahari dipadang pasir) & kami turunkan kepada kamu "manna & salwa" (serta kami berfirman):, makanlah dari makanan yang baik yang kami telah kurniakan kepada kamu, dan tidaklah mereka menganiaya kami (sebab mereka kufurkan nikmat itu) tetapi mereka sebenarnya adalah menganiya diri sendiri".

(surah Al-Baqarah ayat 57)

Acacia Gum banyak digunakan dalam pembuatan suplimen,mengandungi lebih fiber yang mudah larut.

Acacia Gum bagus untuk kesihatan gigi & gusi jika diamalkan mengunyahnya. juga mengandungi lebih prebiotik semulajadi yqng tinggi dan sama fungsinya dengan prebiotik yang terdapat dalam susu ibu. kaya dengan kalsium dan lebih 10 ganda daripada kalsium yang terdapat dalam susu lembu.

KEBAIKAN ACACIA GUM
-menstabilkan tekanan darah bagi pesakit darah tinggi

-mengurangkan penghasilan radikal bebas

-menguatkan sistem imun

-meningkatkan paras butyrate dalam serum darah

-menghalang pertumbuhan sel kanser

-mengurangkan paras urea dalam najis bagi pesakit buah pinggang

-membantu mngurangkan dialisis bagi pesakit buah pinggang kronik

-mengurangkan paras gula dalam darah bagi pesakit diabetes

banyaknya khasiat acacia gum ni,hebat sungguh produk shaklee sebab ada kandungan makanan sunnah. patutlah anak saya berselera makan,berat badan suami pub bertambah & saya pun lebih bertenaga bila setiap hari saya tambah 1 sudu mealshake dalam 'shake' saya.

Alhamdulillah walaupun kami pengguna tegar shaklee tapi kami tak pernah menolak & menafikan kebaikkan makanan sunnah.





ni la buktinya acacia gum ada dalam mealshake.

bulan ni promosi mealshake tau, BELI 3 PERCUMA 1..JANGAN LEPASKAN PELUANG





nak order boleh terus hubungi yati 013-5954808 (whatsapp,sms,wechat)

posted from Bloggeroid

0 comments:

Post a Comment