Jom la klik

!-- nuffnang -->

Ada ApaYang Awesome

Saturday 4 October 2014

Tips Kurangkan Rambut Gugur Lepas Bersalin

Contoh paling dekat masalah keguguran rambut ini adalah diri saya sendiri. Masa zaman muda mudi tak mengalami masalah ini dengan serius. semasa mengandung pun rambut tak banyak sangat gugur jika nak dibandingkan dengan gugur selepas bersalin.

Diri sendiri pun dah macam fobia nak sikat rambut, nak belai-belai rambut dah tak dak selera. macam-macam produk dicuba, syampu tak payah cakap la, macam-macam jenama di cuba tetapi hasilnya tetap sama.



Menurut beberapa artikel yang saya baca dan fahami. keguguran rambut selepas bersalin adalah normal. rambut gugur selepas bersalin adalah disebabkan perubahan hormon. ketika hamil,hormon estrogen semakin meningkat yang menyebabkan akar rambut jadi lebih kuat dan kurang gugur. sepelas elahirkan, hormon tersebut akan berkurangan menyebabkan akar rambut menjadi tidak kuat dan rambut mulai gugur.

Cara Mengatasinya 

Semuanya berlaku secara tidak sengaja. saya mencuba set kurus shaklee, mula-mula saya minum Cinch Shake,dari situ dah nampak pengurangan. selepas tu saya ambil ESP pula sebagai pengganti Cinch Shake, kali ini kesan sangat bagus, hanya beberapa helai sahaj yang gugur semasa mandi dan bersikat.
.
1. Saya mengambil makan tambahan seperti vitamin B complex, Zinc complex, ESP dan Vitamin C.

2. Elakkan @ kurangkan kunjungan ke salon kerana dikhuatiri penggunaan bahan kimia akan memburukkan lagi keadaan.

3. Menggunakan syampu yang bebas bahan kimia. sudah tentulah SHAKLEE.

4. Elakkan membungkus rambut basah dengan tuala

5. Hanya mengikat rambut apabila rambut benar-benar kering.

6. Elakkan penggunaan pengering rambut. jika terpkasa menggunakannya pastikan anda gunakan suhu yang paling tinggi. mengeringkan rambut dengan suhu rendah akan merosakkan lagi rambut.

7. Gunakan sikat bergigi jarang.

Saya harap 7 tips  tersebut dapat membantu anda mengurangkan keguguran rambut. dan yang paling best sekali tentulah ESP dan syampu shaklee.




BERMINAT UNTUK MEMBUAT TEMPAHAN SILA KLIK PADA IMEJ DIBAWAH. PASTIKAN ANDA PEMEGANG KAD KREDIT/KAD DEBIT





Hubungi saya dengan whatsapp/wechat/sms 019-5954808 
Email : hayati1710@gmail.com 
https://www.facebook.com/IzatisShop 
https://www.facebook.com/pages/Pengedar-vitamin-Kuala-Ketil/632120276827757 

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

0 comments:

Post a Comment