Jom la klik

!-- nuffnang -->

Ada ApaYang Awesome

Wednesday 1 July 2015

Alahan Semasa Mengandung

Hamil kali kedua, memang dah lama saya nantikan. Ya la,anak sulung dah 3 tahun lebih boleh sangat dah jadi abang besar. Anak sulung saya lelaki, Ahmad Imran namanya


Bila dah sah hamil yang kedua ni timbul pulak pertanyaan dah scan ke belum?, lelaki @ perempuan?
Saya tak kisah samada lelaki @ perempuan, saya terima dengan hati terbuka, saya mintak selamat ja ibu dan anak.

Berbalik pada cerita alahan semasa mengandung, kehamilan pertama memang langsung tak ada alahan. Alahan tu pergi pada suami, dia yang demam2,muntah tak lalu nak makan. Tpi yang kedua ni saya merasa la nikmatnya alahan tu.

Saya tak boleh nasi, orang malaysia tak boleh makan nasi memang merisaukan. Tapi nak buat macam mana,bukan saya sengaja. tak boleh makan nasi, saya makan la mee, bihun,roti. Apa-apa saja janji buka nasi. Kalau makan nasi mesti muntah,jangan kata makan, sebut nasi pun dah muntah. Allah nikmatnya, besar pahal ibu mengandung ni kan. banyak-banyak bersabar ya.

Yang paling best mengandung kali ni sebabnya dah kenal shaklee, jadi bila rasa loya pening tu saya elakkan makan asam jeruk. Saya gantikan dengan Peppermint ginger plus, perut pun selesa tak rasa loya. Angin dalam badan pun mudah keluar. Sangat membantu saya ketika alahan.



Inilah teman baik sentisa dihati saya semasa saya tempuh fasa alahan. Memang super power. selamat pada ibu mengandung dan menyusu. Yang mana badan banyak angin tu pun sesuai amalkan peppermint ginger plus ni.

Nak tahu super power atau tak kena la cuba. Nak cuba cari la saya.





Hubungi saya dengan whatsapp/sms 013-5954808

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

0 comments:

Post a Comment