Jom la klik

!-- nuffnang -->

Ada ApaYang Awesome

Thursday 19 March 2015

Susahnya Nak Kurus Lepas Bersalin...Macam-macam Dah cuba!!!


Bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah. Itulah yang boleh saya kaitkan dengan masalah susahnya nak kurus lepas bersalin.

Saya terpanggil juga untuk share video ni sebab saya dlu pun mengalami masalah yang lebih kurang sama. Alhamdulilah berat saya turun lepas melahirkan Ahmad Imran. tapi setahun lepas tu badan saya macam kena pam, bila dah pam jadi la belon.

Sangat merisaukan sebab bila badan dah membesar sekaligus berlaku pembaziran, baju seluar semua nak kena beli baru. Tak boleh dibiarkan ni. Saya google dan tanya pendapat kawan-kawan. Akhirnya terjatuh cinta dengan Shaklee. Bincang dengan suami, dia peun bersetuju saya amalkan shaklee sebab selamat katanya.

Bermula dari situlah jatuh cintanya saya pada shaklee. Itulah Shaklee Effect saya. Insya allah lepas melahirkan anak kedua nanti pun saya berazam akan kurus dan sihat juga. Pilihan saya tentulah set slimming dan set menyusu shaklee.




Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.

Berbeza sikit dengan akak ni, saya dulu ambil cinch shake mix, alfalfa, lechitin. Saya boleh ambil cinch shake sebab saya tak menyusukan anak saya.Tapi sejak tahun lepas saya dah mencuba Esp sebab nak hamil lagi. Alhamdulialh ikhtiar saya berhasil, saya hamil dan sehingga sekarang diusia kandungan 5 bulan saya masih mengamalkan Esp.

Azam tahun baru juga ni, saya nak menyusukan anak kedua saya hingga dua tahun. Nak jadi macam akak ni. Siap ada anak susuan lagi. Hebatnya dia, murah rezeki. Dengan Esp ni juga bukan susu ja boleh banyak, badan pun boleh kurus dan buat kita kenyang, "replace meal". Tapi diet apa pun mesti kena disiplin.

Tips nak Kurus

1. Menyusukan anak sepenuhnya (bagi yang dah berkahwin dan ada anak)
2. Minum air banyak-banyak (air tanpa kalori)
3. Jaga pengambilan kalori
4. Amalkan mengambil makanan yang kaya dengan nutrisi seimbang

Akak ni boleh kita pun mesti boleh! Jom sama-sama jaga kesihatan untuk orang yang tersayang.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

2 comments:

  1. Tips menyusukan anak tu salah satu tips saya juga dulu

    Bila stop ja mendadak naik

    ReplyDelete
  2. saya lepas bersalin anak 1st mmg turun terus berat mgkn sbb fully bf badan naik blk bile pregnant ank 2nd...lepas bersalin pn turun je..anak 2nd pn fully bf dan tanderm dgn anak sulung...

    ReplyDelete