Jom la klik

!-- nuffnang -->

Ada ApaYang Awesome

Monday 6 August 2018

ESP Bantu Penyusuan

Assalamualaikum & salam ukhwah

Perkara pertama yang terfikir apabila kita disahkan hamil mesti bab penyusuan kan, nak bagi susu apa? susu ibu atau susu formula? saya dulu memang nak bagi susu badan untuk anak saya, tapi tak cukup ilmu di dada dan anak pun tak nak susu saya. kecik-kecik dah pandai memilih budak imran ni. tak apa lah,kita fikir positif ..janji anak kita sihat.

Tapi insya allah untuk anak-anak yang akan datang saya akan bagi bagi susu ibu sepenuhnya sebab saya ada bantuan penyusuan, macam mana nak ransang susu, semua tu saya dah korek ilmu sebanyak mungkin dan saya juga dah kongsi ilmu tu dengan suami.

Alhamdulilah dengan ilmu, dengan pengalaman saya dah berjaya menyusukan anak kedua, saya berjaya menyusukan faris selama 2 tahun 7 bulan. memang niat nak menyusukan dia sampai dua tahun,alhamdulilah allah permudahkan,tak payah nak urut susu, susu dah meriah.

Lepas tu saya tetap la pastikan badan sentiasa cukup makan minum,terutamnya minum,tak cukup air memang dahaga gila. pastikan juga badan sihat, saya amalkan vitamin, bila badan bertenaga dan sihat baru la susu banyak dan anak pun ada dapat khasiat vitamin yang kita makan melalui susu.

Bagaimana ESP membantu penyusuan?



- mengandungi 22 asid amino yang mana tidak kesemuanya boleh dihasilkan oleh tubuh badan secara semulajadi. nutrien ini sangat diperlukan untuk penyusuan.

- megandungi protein yang diperlukan ibu dan bayi. protein penting untuk pertubuhan sel-sel baru dan memperbaiki sel-sel lama

- kurang kandungan gula, menstabilkan kandungan gula dalam darah. boleh juga membantu proses penurunan berat badan


Banyak sungguh khasiat yang anak kita dapat melalui susu ibu. jadi jangan jadikan alasan kerja untuk tidak menyusukan bayi anda. nak seribu daya, tak nak berjuta dalih kita bagi. JOM SOKONG PENYUSUAN SUSU IBU!!!


Boleh dapatkan juga info ESP dekat sini ya FAKTA ESP. Lagi kita baca lagi kita rasa wauu bestnya ESP. Yes, memang best dan terlalu best. Rugi sapa tak ambik ESP, rugi sangat2. Soya yang sihat, xdak kesan pun dekat kesihatan kita.

Hubungi saya dengan whatsapp/wechat/sms 013-5954808 
Email : hayati1710@gmail.com 
https://www.facebook.com/IzatisShop 
https://www.facebook.com/pages/Pengedar-vitamin-Kuala-Ketil/632120276827757 

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

0 comments:

Post a Comment